Här ger vi dig svar på vanliga frågor om BUTIQEN
Vilka betalningsalternativ kan jag välja mellan?
Det finns följande betalningsalternativ tillgängliga för ditt köp:
• Klarna Betala direkt
• Klarna Betala senare (faktura)
• Klarna Dela upp (delbetalning)
• Kortbetalning (Visa, Mastercard, Amex och Maestro)
• Swish
• Trustly (Direkt bank överföring)
• Klarna Betala direkt
• Klarna Betala senare (faktura)
• Klarna Dela upp (delbetalning)
• Kortbetalning (Visa, Mastercard, Amex och Maestro)
• Swish
• Trustly (Direkt bank överföring)
Vilka leveranssätt kan jag välja mellan?
Vi samarbetar med PostNord, Schenker, TNT, UPS DPD och DHL, samt deras underleverantörer. Valet av distributör sker automatiskt baserat på det alternativ som för stunden är det mest effektiva. Hemleverans i de fall paketet får plats i postlådan. I annat fall till närmaste utlämningsställe. Fraktkostnaden baseras på vikt och volym. Exakt kostnadsberäkning sker vid utcheckning. Du får ett mejl när paketet är på väg med och i vissa fall en länk för att boka in dag och tidpunkt för leveransen.
Varför står det Logistic Operator som avsändare på paketet?
Logistic Operator är vår samarbetspartner när det gäller distribution av våra försändelser till kunder. Du kan få leveransnotiser från PostNord om att Logistics Operator har skickat ett paket till dig.
Hur avbeställer eller byter jag produkter?
Det går tyvärr inte att komplettera, ändra, eller avbeställa en order efter att den lagts och bekräftats. Skulle du ångra ditt köp har du dock alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot produkten.
Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiderna kan variera, men har det gått mer än 15 arbetsdagar, kontakta vår kundtjänst genom att fylla i formuläret här.
Hur gör jag om jag får hem en felaktig eller defekt vara?
Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig kan du returnera denna helt utan kostnad. Reklamationen skall göras inom skälig tid från det att du mottagit ordern. Registrera din retur här.
Hur returnerar jag en vara som jag ångrat?
BUTIQEN erbjuder alltid returmöjlighet och 14 dagars öppet köp, med undantag för vissa varor specificerade i våra Allmänna villkor. Du kan välja om du vill byta till en annan produkt eller få tillbaka pengarna. Tänk på att det är du som kund står för frakten vid ångrat köp. Varor som är plomberade vid leverans får ej vara brutna.
Vem betalar returfrakten?
Vid reklamation blir du som kund ersatt för kostnaden för returfrakten, förutsatt att din reklamation går igenom och blir godkänd.
Vid ångrat köp är det du som kund som står för returfrakten och det är även du som kund som ansvarar för att returen kommer fram. Därför rekommenderar vi våra kunder att skicka rekommenderat eller spårbart, särskilt då det gäller retur av dyrare produkter.
Hur får jag tillbaka mina pengar vid retur?
När returen har godkänts görs en återbetalning med samma betalningsmetod som du använde vid köptillfället. Det innebär att återbetalningar endast kan ske till samma källa som du använde för att köpa produkterna från början (kreditkortsköp betalas till exempel tillbaka till ditt kreditkort). När Du ångrar ditt köp betalar BUTIQEN tillbaka det belopp som du betalat för varan, exklusive leveranskostnader.
Hur stödjer rätt lag, förening eller klass?
Du söker enkelt efter det lag, förening eller klass du vill stödja i våra sökfält. När du hittat rätt och kommit in på deras sida följer du bara anvisningarna som står där.
Har du klickat in dig i BUTIQEN via länk, QR-kod eller annonser från ett lag, förening eller klass stödjer du automatiskt just dem. Är du osäker på att vem du stödjer, finns det på varje webbshops startsida en länk du kan klicka på som verifierar vilket lag, föreningen eller klass du stödjer.
Har du klickat in dig i BUTIQEN via länk, QR-kod eller annonser från ett lag, förening eller klass stödjer du automatiskt just dem. Är du osäker på att vem du stödjer, finns det på varje webbshops startsida en länk du kan klicka på som verifierar vilket lag, föreningen eller klass du stödjer.
Hur vet jag att jag stödjer rätt lag, förening eller klass?
Väl inne på det lag, förening eller klass webbshop ska en gul pop-up visas i nederkanten av skärmen. I den pop-up:en står namnet på det lag, förening eller klass som du stödjer.
Är du osäker kan du alltid klicka på den länk på startsidan som verifierar vilket lag, föreningen eller klass du stödjer.
Varför visas inte stödrabatten?
Stödhandlar du över 500 kr är du berättigad till stödrabatt. Rabatten visas i form av namnet på det lag, förening eller klass som du stödjer i rabatt- och presentkortsfältet vid utcheckning.
Visas inte rabatten eller namnet behöver du söka upp laget, föreningen eller klassen i någon av våra sökfält. Gå in på deras sida och klicka på knappen HANDLA NU. Du kan sedan gå tillbaka till din varukorg, som är intakt, och ta del av rabatten vid utcheckning.
Måste jag stödja en specifik förening eller klass?
Nej, det behöver du inte. Du är såklart välkommen att handla ändå. Men en del av den sammantagna försäljningen i BUTIQEN går alltid till en pott, som samtliga föreningar och klasser anslutna till BUTIQEN får dela på.
Måste jag alltid handla via en länk för att stödja?
När du handlar stödjer du automatiskt alltid alla våra anslutna lag, föreningar och skolklasser.
Vill du stödja ett specifikt lag, förening eller klass lite extra måste du gå in på just deras BUTIQEN-shop. Detta kan du göra via länk, QR-kod eller genom att söka upp laget, föreningen eller klassens shop i våra sökfält.
Har du inte rensat dina cookies sedan du senast gick in i en BUTIQEN-shop för ett lag, förening eller en klass, stödjer du per automatik denna de följande 3 månaderna.
Dvs, när du inom denna tiden besöker någon av våra sidor på BUTIQEN.se och handlar kommer ditt köp att vara till förmån för det lager, föreningen eller klassen.
Vill du stödja ett specifikt lag, förening eller klass lite extra måste du gå in på just deras BUTIQEN-shop. Detta kan du göra via länk, QR-kod eller genom att söka upp laget, föreningen eller klassens shop i våra sökfält.
Har du inte rensat dina cookies sedan du senast gick in i en BUTIQEN-shop för ett lag, förening eller en klass, stödjer du per automatik denna de följande 3 månaderna.
Dvs, när du inom denna tiden besöker någon av våra sidor på BUTIQEN.se och handlar kommer ditt köp att vara till förmån för det lager, föreningen eller klassen.
Kan jag stödhandla från olika föreningar, klubbar eller klassers webbshoppar?
Du kan stödja hur många lag, föreningar och klasser som helst. Kom bara ihåg att säkerställa vilken du stödjer genom att gå in via länken till respektive klass, lag eller förenings webbshop. Du kan även söka efter lag, förening och klass i våra sökfält.
Vill du stödja flera måste du komma ihåg att växla mellan webbshopparna innan du gör din beställning. Du kan växla genom att direkt gå in med länken till en webbshop eller söka på den förening, lag eller klass du vill stödja.
Är du osäker på vem du stödjer kan du alltid klicka på den länk på startsidan som verifierar vilket lag, föreningen eller klass du stödjer.
Tänk också på att om du inte rensar dina cookies är det den senaste besökta webbshoppen du per automatik kommer in i de följande 15 dagarna.
Vill du stödja flera måste du komma ihåg att växla mellan webbshopparna innan du gör din beställning. Du kan växla genom att direkt gå in med länken till en webbshop eller söka på den förening, lag eller klass du vill stödja.
Är du osäker på vem du stödjer kan du alltid klicka på den länk på startsidan som verifierar vilket lag, föreningen eller klass du stödjer.
Tänk också på att om du inte rensar dina cookies är det den senaste besökta webbshoppen du per automatik kommer in i de följande 15 dagarna.