Det finns följande betalningsalternativ tillgängliga för ditt köp:
• Klarna Betala direkt
• Klarna Betala senare (faktura)
• Klarna Dela upp (delbetalning)
• Kortbetalning (Visa, Mastercard, Amex och Maestro)
• Apple Pay
• Google Pay
• PayPal
Vi samarbetar med PostNord och Schenker, samt deras underleverantörer. Valet av distributör sker automatiskt baserat på det alternativ som för stunden är det mest effektiva. Hemleverans i de fall paketet får plats i postlådan. I annat fall till närmaste utlämningsställe. Fraktkostnaden baseras på vikt och volym. Exakt kostnadsberäkning sker vid utcheckning. Du får ett mejl när paketet är på väg med och i vissa fall en länk för att boka in dag och tidpunkt för leveransen.
Det går tyvärr inte att komplettera, ändra, eller avbeställa en order efter att den lagts och bekräftats. Skulle du ångra ditt köp har du dock alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot produkten.
Leveranstiderna kan variera, men har det gått mer än 15 arbetsdagar, kontakta vår kundtjänst genom att fylla i formuläret här.
Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig kan du returnera denna helt utan kostnad. Reklamationen skall göras inom skälig tid från det att du mottagit ordern. Registrera din retur här.
Vid reklamation blir du som kund ersatt för kostnaden för returfrakten, förutsatt att din reklamation går igenom och blir godkänd. Vid ångrat köp är det du som kund som står för returfrakten och det är även du som kund som ansvarar för att returen kommer fram. Därför rekommenderar vi våra kunder att skicka rekommenderat eller spårbart, särskilt då det gäller retur av dyrare produkter.
BUTIQEN erbjuder alltid returmöjlighet och 14 dagars öppet köp, med undantag för vissa varor specificerade i våra Allmänna villkor. Du kan välja om du vill byta till en annan produkt eller få tillbaka pengarna. Tänk på att det är du som kund står för frakten vid ångrat köp. Varor som är plomberade vid leverans får ej vara brutna.
När returen har godkänts görs en återbetalning med samma betalningsmetod som du använde vid köptillfället. Det innebär att återbetalningar endast kan ske till samma källa som du använde för att köpa produkterna från början (kreditkortsköp betalas till exempel tillbaka till ditt kreditkort). När Du ångrar ditt köp betalar BUTIQEN tillbaka det belopp som du betalat för varan, exklusive leveranskostnader.
Besöker du BUTIQEN via länk, QR-kod eller annonser från en förening eller klass är shoppen du hamnar i kopplad till just den föreningen eller klassen.
Nej, det behöver du inte. Du är såklart välkommen att handla ändå. Men en del av den sammantagna försäljningen i BUTIQEN går alltid till en pott, som samtliga föreningar och klasser anslutna till BUTIQEN får dela på.
Har du inte rensat dina cookies sedan du gick in i en förenings/klass webbshop är det per automatik den du kommer in i de följande 15 dagarna.
Du måste gå in via länken till respektive klass eller förenings webbshop för att stödja just den föreningen eller klassen. 
Vill du stödja flera måste du komma ihåg att växla mellan länkarna innan du gör din beställning. Tänk också på att om du inte rensar dina cookies är det den senaste besökta webbshoppen du per automatik kommer in i de följande 15 dagarna.
Logistic Operator är vår samarbetspartner när det gäller distribution av våra försändelser till kunder.
Vi använder oss av cookies som är nödvändiga för webbplatsens funktion och för att du som besökare ska få den bästa upplevelsen.
Du är nu registrerad som prenumererat!
E-postadressen är redan registrerad!